بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت

بهینه سازی وب فرایند استفاده از ابزارها، استراتژی‌های پیشرفته و آزمایش‌هایی برای بهبود عملکرد وب سایت شما، تجربه کاربری آن و افزایش قابلیت مشاهده آن در موتورهای جستجو است و در نتیجه باعث ایجاد ترافیک و تبدیل بیشتر می‌شود.

چرا بهینه سازی وب سایت مهم است؟

اگر شرکت شما وب سایت خود را بهینه سازی نکنید، وب سایت و تجارت شما مورد توجه هیچ کس قرار نخواهد گرفت؛ بنابراین تمام تلاش‌های شما برای تبلیغ تجارت آنلاین خود بی‌فایده خواهد بود. در این راهنما درباره بهینه سازی وب سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید.

استراتژی‌های مختلف بهینه سازی وب سایت چیست؟

استراتژی‌های مختلفی برای بهینه سازی وب سایت وجود دارد. برخی از آن‌ها شامل انجام SEO برای وب سایت شما، متناسب سازی مخاطبان، آزمایش A / B بهبود سرعت صفحه و بهینه سازی تجربه موبایل وب سایت و غیره می‌باشد.

حال می‌خواهیم به صورت جامع در این مقاله شما با مبحث بهینه سازی سایت آشنا کنیم.

بهینه سازی سایت چیست؟

بهینه سازی وب سایت فرایند استفاده از ابزارها، استراتژی‌های پیشرفته و آزمایشات برای بهبود عملکرد وب سایت شما، ایجاد بیشتر بازدید بیشتر، افزایش تبدیل‌ها و رشد درآمد است.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بهینه سازی وب سایت، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. شما همچنین برای مشاوره سئو سایت خود با ما در ارتباط باشید.

این روش نه تنها صفحات مختلف وب سایت شما در SERP ها برای کلمات کلیدی خاص رتبه بالایی کسب کنند بلکه به مشتریان امکان می‌دهد برند شما را به ساده‌ترین شکل ممکن پیدا کنند.

جنبه مهم دیگر در اینجا بهینه سازی در صفحه است. این روش تضمین می‌کند که مشتریانی که در وب سایت شما قرار دارند بهترین تجربه کاربری را دارند که آن‌ها را مجبور به انجام اقدامات مطلوب و تبدیل شدن به پیشرو می‌کند.

بهینه سازی سایت چیست؟

بنابراین، با بهینه سازی وب سایت خود، نه تنها می‌توانید به کارایی ترین و کارآمدترین روش (بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات) به بازاری استفاده نشده دسترسی پیدا کنید، بلکه درها را به سمت تبدیل و سود بیشتر باز کنید، اما گرچه سئو بخشی اساسی در بهینه سازی وب سایت است، اما بهینه سازی نهایی همه چیز نیست.

اهمیت سئو سازی سایت

سئو سازی سایت به شما کمک می‌کند تا اعتماد بازدیدکنندگان خود را جلب کنید و به شما امکان می‌دهد محصولات را بدون نیاز به تماس فروش بفروشید.

یک رویکرد بهینه سازی وب سایت جامع، رشته‌های مختلفی را برای اطمینان از عملکرد ایده آل وب سایت شما در همه زمینه‌ها ترکیب می‌کند، از جمله:

  • سئو
  • نوشتن متن
  • تجزیه و تحلیل
  • طراحی UX (Frontend)
  • توسعه وب (Backend)
  •  CRO بهینه سازی صفحه فرود

در دهه‌های گذشته، اینترنت به مکانی تبدیل شده است که مصرف کنندگان با استفاده از آن تصمیمات خرید خود را می‌گیرند و محصولات را خریداری می‌کنند.

فروش تجارت الکترونیکی جهانی در سال 2019 میلادی به بیش از 3.46 تریلیون دلار رسیده است.

اینترنت همچنین به مقصد اصلی برای یافتن اطلاعات در مورد مشاغل محلی و همچنین شرکت‌های نرم‌افزاری، شرکت‌های B2B و موارد دیگر تبدیل شده است.

با موقعیت سازی صحیح تجارت خود، می‌توانید افرادی را که قبلاً هرگز نام شرکت شما را نشنیده‌اند، به مشتری تبدیل کنید.

همان‌طور که گفته شد اگر وب سایت و محتوای خود را بهینه نکنید، سایت شما در نتایج گوگل نشان داده نمی‌شود و همچنین وب سایت و تجارت شما مورد توجه هیچ کس قرار نخواهد گرفت.

اهمیت بهینه سازی سایت

با تسلط بر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ترافیک هدفمندی را از خریداران علاقه‌مند ایجاد خواهید کرد.

با تسلط بر بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) تعداد پیوندها و فروش‌های خود را از طریق ترافیک پولی و باکیفیت به حداکثر می‌رسانید.

هدف از بهینه سازی سایت و اولین قدم

هدف از بهینه سازی وب سایت استفاده از خدمات بهینه سازی سایت این است که سایت شما تا آنجا که ممکن است برای موتورهای جستجو و افراد واقعی جذاب باشد. اما چگونه این کار را انجام می‌دهید؟

اولین قدم برای ساخت هر چیز بهتر، شناسایی مسائل است. قبل از اینکه بتوانید سایت خود را بهبود ببخشید، باید بدانید که چه مشکلی در سایت شما وجود دارد. این پایه و اساس هر فرایند بهینه سازی عالی است.

فقط کافی است با تیم خود موضوعات احتمالی را ایجاد کنید. شما پهنای باند یا تجربه لازم برای پوشش دادن همه زمینه‌ها را ندارید.

در عوض، باید از ابزارهای نرم افزاری موجود برای جستجوی مشکلات احتمالی با سئو، سرعت صفحه، قابلیت استفاده از تلفن همراه و موارد دیگر استفاده کنید.

نتایج یک نقشه راه به شما می‌دهد که در آن می‌توانید تلاش‌های بهینه سازی را با تیم‌های مختلف هماهنگ کنید.

نویسندگان محتوا می‌توانند محتوا را بهبود ببخشند، مدیران وب سایت می‌توانند ساختار سایت و سایر مسائل مربوط به سئو را در صفحه بهبود بخشند و طراحان می‌توانند تجربه کاربر و همچنین ظاهر و احساس سایت شما را بهبود ببخشند.

6 راهکار ضروری برای بهینه سازی سایت

روش‌ها و استراتژی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود وب سایت خود استفاده کنید. فقط یک جستجوی “بهبود وب سایت خود” بیش از سه میلیارد نتیجه جستجو را به ارمغان می‌آورد.

6 راهکار مهم در بهینه سازی سایت

در این قسمت از مقاله ما شش استراتژی حیاتی را بیان کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند وب سایت خود را در همه زمینه‌ها بهینه کنید.

بهینه سازی تجربه موبایل

دیگر داشتن وب سایتی که در لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی، کافی نیست. برای موفقیت در بازار آنلاین، باید بر روی تجربه تلفن همراه سایت خود نیز تمرکز کنید.

بیشترین میزان بازدید (52.2 درصد) در سال 2018 میلادی از طریق تلفن همراه بوده است. ناگفته نماند، بیشتر جستجوهای Google اکنون در تلفن‌های هوشمند اتفاق می‌افتد.

در سال 2019 میلادی 64 درصد از جستجوهای گوگل از طریق تلفن همراه انجام شده است.

به همین دلیل، گوگل قبلاً به نمایه سازی همراه اول روی آورده است، جایی که آن‌ها در درجه اول صفحات تلفن همراه شما را فهرست بندی و رتبه بندی می‌کنند.

بنابراین هر مسئله‌ای می‌تواند نه تنها تبدیل بالقوه تلفن همراه، بلکه فرصت رتبه بندی بالا برای عبارات مربوطه را برای شما هزینه کند.

بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک تست اولیه قابلیت استفاده از تلفن همراه را اجرا کنید، به عنوان مثال می‌توانید از ابزار Mobile Friendly Test استفاده کنید.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که متناسب با هر اندازه صفحه مناسب است، همه صفحات محبوب‌ترین مدل‌های تلفن را تست کنید.

می‌توانید این کار را با نوار ابزار دستگاه در Chrome Developer Tools انجام دهید. این ابزار به شما امکان می‌دهد وب سایت خود را در پنجره‌های مختلف صفحه نمایش نشان دهید.

دوباره، اقدامات لازم را برای رفع مشکلات احتمالی انجام دهید. شما می‌خواهید کاربران تلفن همراه اوقات راحتی را در سایت خود داشته باشند.

اهمیت ریسپانسیو در بهینه سازی سایت

شما باید اطمینان حاصل کنید که:

  • سایت شما در تلفن همراه پنجره‌های بازشو یا میان پرده‌ای را نشان نمی‌دهد.
  • سایت سریع یا به صورت صحیح بارگیری می‌شود.
  • خواندن متن آسان است.
  • همه مطالب قابل مشاهده است.
  • تصاویر بهینه سازی شده‌اند.
  • پیمایش سایت برای کاربران آسان است.

اگر این اصول را پوشش دهید، موتورهای جستجو و کاربران به شما بهتر از وب سایت شما استفاده خواهند کرد.

بهبود سرعت صفحه

کاربران دوست ندارند وقتی سایت بارگیری می‌شود، بیش از حد منتظر بارگذاری صفحات بمانند. زمان بارگذاری 5 ثانیه‌ای منجر به نرخ پرش 38 درصدی می‌شود و هرچه بیشتر طول بکشد، بالاتر می‌رود.

داشتن وب سایتی که سریع بارگذاری می‌شود اولین قسمت از تجربه خوب کاربر (UX) است.

سرعت صفحه نیز یک عامل رتبه بندی رسمی گوگل است و می‌تواند به طور مستقیم بر سئو شما تأثیر بگذارد.

برای آگاهی از سرعت سایت و هرگونه مشکل احتمالی در زمینه بررسی سرعت وب سایت، می‌توانید از ابزارهای آنلاین رایگان مانند Pingdom Website Speed ​​Test ، یا Pagespeed Insights Google استفاده کنید.

این ابزارها وب سایت شما را درجه بندی می‌کند، تمام درخواست‌های HTTP را شمرده و دسته بندی می‌کند و مواردی را که می‌توانید اصلاح کنید، برجسته می‌کند.

برخی از مشکلات رایج فایل‌های JS و CSS فشرده نشده، عدم وجود CDN عدم ذخیره صفحه برای سایت‌های دارای سیستم CMS و فایل‌های تصویری بزرگ و غیربهینه است.

مشکلات فشرده سازی و حافظه پنهان و کمبود CDN را می‌توان با پلاگین‌ها یا برنامه‌های افزودنی برای CMS به راحتی برطرف کرد.

تصاویر را می‌توان با نرم‌افزار فشرده سازی تصویر موجود مانند Smush ، kraken.io، Cloudinary یا ImageKit بهینه کرد.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

بهینه سازی برای موتورهای جستجو یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی در اینترنت است. 70 درصد از بازاریابان سئو را مؤثرتر از PPC می‌دانند.

بهینه سازی موتور جستجو در سئو سایت

این فقط راهی برای به دست آوردن ترافیک نیست. مردم نتایج جستجوی باکیفیت را بیشتر از تبلیغات ترجیح می‌دهند و به آن اعتماد دارند. شما به دلیل داشتن محتوای با کیفیت مرتبط با آنچه کاربر به دنبال آن است، توسط گوگل در نتایج دیده می‌شوید.

اولین قدم برای بهبود و آنالیز سئو سایت این است که مطمئن شوید گوگل تمام صفحات شما را به درستی ایندکس کرده است و هیچ خطای فاحشی در سئو ندارید.

ثبت نام سایت خود در Google Search Console اولین قدم عالی در بهینه سازی سایت است. این ابزار موارد اساسی را برجسته می‌کند، صفحات فهرست شده شما را لیست می‌کند و از نظر کدامیک رتبه بندی می‌کند.

اصول مهم در بهینه سازی سایت

از آنجا که گوگل 75.23 درصد سهم بازار موتور جستجوی جهانی دارد، شما به طور خاص باید بدانید که چگونه برای گوگل بهینه سازی کنید.

در این بخش، شما یاد خواهید گرفت که چگونه بفهمید مشتریان احتمالی شما در گوگل چه چیزی را جستجو می‌کنند، چگونه مطالب را متناسب با جستجوهایشان تنظیم کنید و برای شروع رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو، چه کاری باید انجام دهید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی

مشخص کنید مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند. پایه و اساس هر تاکتیک، استراتژی یا فرایند سئو تحقیق کلمات کلیدی است. شما باید بفهمید که مشتریان هدف شما چه کلمات کلیدی و اصطلاحاتی را به طور فعال در حال گوش دادن هستند.

تحقیق کلمه کلیدی در بهینه سازی سایت

این دانش به شما کمک خواهد کرد، از برنامه ریزی و نوشتن محتوا برای وب سایت خود، ایجاد صفحات فرود، کمپین‌ها و پیگیری نتایج.

ابزارهای مختلفی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی وجود دارد، اما بهترین ابزارGoogle Ads Keyword Planner  است.

اگر حساب Google Ads دارید، می‌توانید از آن برای جستجوی کلمات کلیدی جدید برای هدف قرار دادن در کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید، اما همچنین به عنوان یک ابزار تحقیق مبتدی برای سئو نیز مفید است.

بهبود سرعت و تجربه کاربری (UX)

مدت زمان سپری کردن یک کاربر در سایت یک فاکتور مهم رتبه بندی سئو است. این مقدار متوسط ​​زمانی را که کاربر قبل از بازگشت به گوگل در صفحه شما صرف می‌کند اندازه گیری می‌کند.

اگر کاربری صفحه شما را در نتایج جستجو کلیک کند، از سایت شما بازدید کند و بارگیری آن خیلی طول می‌کشد، احتمال اینکه دوباره به گوگل برگردند و چیز دیگری را انتخاب کنند وجود دارد.

بنابراین بازدید کننده بدون تعامل معنی دار با سایت و نام تجاری شما خارج شد و اگر این اتفاق بیش از حد رخ دهد، گوگل تصور می‌کند که صفحه شما به اندازه تصور آن‌ها مرتبط نیست و با گذشت زمان رتبه شما را کاهش می‌دهد.

هرچه این اتفاق بیشتر بیفتد، احتمالاً موقعیت گوگل شما پایین‌تر خواهد بود.

برای جلوگیری از این اتفاق، باید سرعت وب سایت خود را افزایش دهید.

با استفاده از ابزار Pingdom Tools یا ابزارهای دیگری مانند Pagespeed Insights ، GTMetrix یا WebPage Test سرعت وب سایت خود را آزمایش کرده و مشکلات اصلی بارگیری خود را شناسایی کنید.

بک لینک

سایت‌های بیشتری برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود دریافت کنید پیوند بک لینک یا پیوند از دامنه دیگری به وب سایت شما، یکی از مهم‌ترین سیگنال‌های معتبر بودن محتوای شما به گوگل است.

بک لینک در بهینه سازی سایت

اما چگونه بک لینک بیشتری دریافت می‌کنید؟

چندین استراتژی و تاکتیک وجود دارد، اما همه اینها در دو مرحله زیر خلاصه می‌شود:

  • محتوایی ایجاد کنید که ارزش پیوند دادن به آن را داشته باشد.
  • افرادی را که دارای سایت رسانه‌های مرتبط هستند و احتمالاً محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، پیدا کرده و با آن‌ها تماس بگیرید.

اگر یک پست استاندارد نحوه ارسال یا لیست است، باید گسترده‌تر و بهتر از تمام محتوایی باشد که در حال حاضر در گوگل رتبه بندی می‌کند.

نتیجه گیری

فقط داشتن یک وب سایت برای تجارت خود کافی نیست. شما باید با دقت آن را طراحی و بهینه سازی کنید تا موتورهای جستجو، مشتریان ایده آل خود و سایر عوامل را در نظر بگیرید.

اگر شما هم قصد دارید تا سایت خود را بهینه سازی کنید، کارشناسان دیمادی اینجا هستند تا سئو وب سایت شما را به بهترین شکل انجام دهند. همچنین برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما می‌توانید به صفحه ارتباط با ما وب سایت مراجعه کنید.

اسکرول به بالا